9001550012 |
Eines, metodologies, experiències i propostes didàctiques educatives en escenaris d'incertesa |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general |
|
|
|
1/7/2021 - 15/7/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
110
|
| |
Descripció i Metodologia: |
La situació de confinament ens ha forçat a adaptar i adoptar dinàmiques i metodologies a les noves necessitats. En aquesta formació es planteja una selecció de propostes didàctiques i eines que ens han de facilitar la nostra tasca en situacions de confinament, semiconfinament i d'ensenyament híbrid. Coneixerem i treballarem diverses situacions, partint de les experiències pròpies del formador i de les persones inscrites. El curs acaba amb l'elaboració d'una proposta personal d'aula.
|
| |
Objectius |
Conèixer i adquirir un domini mínim, pràctic i crític d'una selecció d'eines imprescindibles per treballar en contextos d'ensenyament híbrid.
Reflexionar, analitzar i compartir d'experiències d'aula, especialment les que s'han produït en els darrers mesos.
Ser capaç de dissenyar dinàmiques i seqüències didàctiques efectives que donin resposta als nous reptes.
|
| |
Continguts |
Tema 1: fòrums audiovisuals amb Flipgrid: booktrailers, debats, etc.
Tema 2: creació de videotutorials amb Loom i altres eines.
Tema 3: treball en equips per videoconnexió amb Congregate life. Plantejaments didàctics amb la Suite de Google: escriptura col·laborativa.
Tema 4: presentacions interactives amb Mentimeter. Millora de les tècniques de presentacions.
Tema 5: classes inverses amb Edpuzzle, o com treballar temes i conceptes a partir de vídeos propis o obtinguts de YouTube i altres plataformes.
Proposta final: projecte personalitzat on a partir del que s'ha treballat durant la formació es plantejarà una proposta d'aplicació pràctica amb l'alumnat.
|
| |
Avaluació |
Es valorarà:
La inclusió en el projecte final personalitzat d'una de les eines treballades durant la formació.
L'adequació de l'activitat i l'avaluació proposada pel que fa al context, les edats i les competències que es volen treballar.
Finalment, la qualitat, coherència i viabilitat de la proposta.
|
| |
Requisits de certificació |
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|